Lejebetingelser
1. Opsætning og nedtagning – Du tjekker grunden, vi klarer resten.
- Plads, tak.
Du skal sikre, at vi kan komme til med vores varebil og trailer (15 meter lang) max 20 meter fra, hvor teltet skal stå. Har I gemt jeres grund godt, og vi er nødt til at bære teltets stammer og tilbehør længere, koster det 1500 kr., hvis vi ikke er orienteret på forhånd. - Ingen høm høm.
Teltgrunden skal være ryddet og dyreekskrementer fjernet. - Ingen “gør-det-selv.”
Vores folk sætter teltet op og tager det ned igen. Det er hyggeligt, hvis I vil gå til hånde med små-ting, men vi forventer det ikke. - Energi til festen.
Vi skal bruge en stikkontakt (230V) inden for 40 meter (vi har kabeltromle). Hvis du har bestilt lyskæder, tjekker vi dem altid før afgang. - Udjævn før ankomst
Gulvet følger terrænet, og vi laver ikke jævninger. Orienter os forinden, så vi kan hjælpe dig med en løsning, hvis der ikke er jævnt. - Vær på pletten.
Du skal være til stede under opsætning og nedtagning. Det kan være telefonisk eller online ved nedtagning, men du skal være tilgængelig i tidsrummet. - Når I lukker og slukker
Alt inventar skal være tørt, rent og klar, når vi kommer til nedtagning. Har du lejet gulv, skal det være fejet, vasket og stablet, som I modtog det. Det samme gælder stole, borde- og bænke. Med mindre andet er aftalt.
2. Hvis det blæser en halv pelikan
- Teltene kan tåle meget vind, men det er dit ansvar at oplyse os om det, hvis vindhastigheden overskrider 18 m/sek. for et lukket telt og 12 m/sek for et halvt- eller helt åbent telt. Det er vores ansvar at vejlede jer i korrekt nedlukning eller forankring og evt. at skride til handling, hvis det kræves.
3. Pas godt på vores ting – vi har lavet det meste selv.
- Skader
Meld straks fejl eller mangler, ellers hæfter du for skaderne. Sker der skade i udlejningsperioden, har du erstatningspligt, enten i form af nypris eller reparationsomkostninger. - Tyveri, hærværk, brand og misbrug
Anmeldes til politiet, og du opkræves erstatning. - Ingen videredeling!
Du må ikke låne teltet ud til andre.
4. Afbestilling – Reglerne er klare.
- Aflysning frem til 30 dage før:
De forudbetalte 25% refunderes ikke. - Mindre end 30 dage før:
Vi opkræver det fulde beløb.
5. Tilladelser, certificering & forsikring
- Teltene er certificerede
Teknologisk Institut har certificeret vores telte, også når de står i forlængelse af hinanden. Certificeringen skal være synlig i teltet ved offentlige arrangementer. Du kan altid finde certificeringen i dit kunderum. - Andre godkendelser
Det er din opgave at sørge for eventuelt andre tilladelser, godkendelser og sikkerhedsplaner ved større events. - Ved opstilling på offentligt tilgængelige områder, er det stadig lejers ansvar og udgift at hyre vagtværn, når teltet eller teltene er ubemandede. Lejer har også i dette tilfælde 100% erstatningspligt.
6. Betalingsbetingelser og lejeperiode
- 2 betalinger
25% ved bestilling, resten opkræves 30 dage før arrangementet. - Lejeperiode:
Du har teltet i 4 dage. Ønsker du at forlænge din lejeperiode, kan det ske indtil 30 dage før efter aftale og mod et gebyr. En ekstra weekend fås til 50% af prisen. - Priser
Er i DKK og inkl. moms for privatkunder. Ekskl. moms for erhvervskunder og offentlige organisationer. - Transport er 8 kr per kørt km.
Vi giver lokalrabat de første 30 km. Her er transporten gratis.
7. Force Majeure
- Ingen garanti. Naturkatastrofer, pandemier eller lignende kan ødelægge festen. Vi dækker desværre ikke tab i den forbindelse.
8. Teltbrug med kærlighed
- Please, pas på teltet: Ingen tape, åben ild eller osende mad. Ingen kanter må røre teltdugen (fx køleskabe, dj- pulte, scener mm.). Er der mærker på teltdugen ved sådan brug, opkræves et gebyr for slid på teltet.
- Luk døren! Hold teltet lukket, når det ikke bruges.
Husk, vi er her for at gøre din fest uforglemmelig – med et smil og et telt, der slår benene væk under dine gæster. Tal med os om tvivl og spørgsmål. Vi ser helt sikkert en løsning, hvis du ser en udfordring.